Transport osób i ładunku to jeden z
bardziej dochodowych biznesów, zarówno dla samych przedsiębiorców
jak i ich pracowników. W Polsce od samego początku przemian
gospodarczych i ustrojowych firmy transportowe stanowiły bardzo
ważny element całej układanki gospodarczo-przemysłowej, dlatego
firmy tego typu rozwijały się szybko i znajdowały kapitał pod
kolejne inwestycje. Niewątpliwie jednak w wielu firmach dochodziło
do sporych nadużyć, zwłaszcza w kwestiach kadrowych i naciskania
na kierowców, aby przekraczali granice norm pracy i celowo
ryzykowali własnym zdrowiem oraz bezpieczeństwem ładunku, dla jak
najszybszego i jak najtańszego zrealizowania każdego zlecenia.
Niewątpliwie także przy kolosalnym
postępie, jaki w ostatnich latach poczyniły poszczególne firmy
transportowe, nie brakowało przypadków, w których zarobki
kierowców w tym samym czasie nie zmieniły się prawie w ogóle. To
musiało rodzić niechęć wielu kierowców, którzy w trasie gotowi
byli spędzać nawet cztery tygodnie z rzędu, by dla samej rodziny
poświęcić nie więcej niż tydzień. Wynika to ze specyfiki
zawodu, w którym zarabia się tym więcej, im więcej czasu spędzi
się w trasie. Wynagrodzenie kierowcy to krajowa minimalna pensja, a
dopiero delegacje i inne dodatki, premie czy ekwiwalenty – w
zależności od polityki firmy – uzupełniające comiesięczne
wynagrodzenie o dodatkowe dwieście lub trzysta procent, czynią ten
zawód prawdziwie dochodowym.
Nie brakuje więc młodych ludzi,
którzy chętnie robią niezbędne kursy kierowcy międzynarodowego
oraz zdają odpowiednie egzaminy uprawniające do transportu
ciężarowego, w nadziei na dobre wynagrodzenie już w pierwszych
latach dorosłości. Są jednak i tacy kierowcy, którzy na polskich
drogach i u polskich pracodawców zdążyli obsłużyć już całe
mnóstwo najróżniejszych zleceń. Przeważnie mają za sobą
doskonałą i często bezwypadkową historię, uprawnienia do
prowadzenia wielu różnych pojazdów i doświadczenie w kierowaniu
zarówno ciężarówkami, pojazdami przegubowymi, autobusami czy
samochodami z naczepą. Tacy fachowcy zawsze znajdą zatrudnienie –
i to w całej Europie, co też chętnie i skrzętnie wykorzystują,
wyczuwając w zatrudnieniu w Anglii czy Niemczech życiową możliwość
odbicia się finansowego.
Zarabianie za granicami Polski
Średnia pensja kierowcy ciężarówki
w Polsce, który spędza za kierownicą trzy czwarte miesiąca, to
około pięciu tysięcy złotych na rękę. Nawet przy ciężkiej
pracy, jest to pensja pozwalająca na dość satysfakcjonujące
utrzymanie normalnej rodziny w dzisiejszych warunkach. Przy
zestawieniu z zarobkami niemieckimi, gdzie kierowca dostaje za
wykonanie adekwatnej pracy minimum dziesięć euro za godzinę plus
dodatki, polskie stawki i diety nie mogą robić wielkiego wrażenia.
Samo podstawowe wynagrodzenie w Niemczech na tym stanowisku nie
powinno być niższe niż trzy tysiące euro miesięcznie. Świetne
zarobki proponują także angielscy pracodawcy, którzy jednak
europejskich kierowców zatrudniają z mniejszą śmiałością.
Średnie wynagrodzenie w Wielkiej Brytanii to nawet dwanaście funtów
za godzinę prowadzenia autobusu lub ciężarówki.
Usługi świadczone przez https://transport-gdansk.pl/ przekroczyły moje oczekiwania. Zajęli się transportem moich rzeczy szybko i sprawnie, a ich ceny były bardzo konkurencyjne. Obsługa klienta była wyjątkowa, a cały proces przebiegł bez żadnych problemów. Polecam ich każdemu, kto szuka profesjonalnej i efektywnej firmy transportowej.
OdpowiedzUsuńTransport to opłacalny biznes, trzeba jednak wiedzieć jakie obowiązki spoczywają na właścicielach takich firm i jak sobie radzić z ich przestrzeganiem. Na pewno jeśli organizuje się transport za granicę to trzeba pamiętać o ponoszeniu opłat drogowych a w ich uiszczaniu może pomóc firma https://tollway.pl/ . Nie tylko udostępniają narzędzia ale pomagają je również wdrażać w danej firmie.
OdpowiedzUsuńCoraz więcej kierowców ciężarówek zainteresowanych jest optymalizacją swojego sprzętu, aby zdobyć dodatkowe zlecenia i zaoszczędzić na kosztach eksploatacji. Jeśli myślisz o zainwestowaniu w komponenty pojazdu, sprawdź wycieraczki samochodowe. Technologie takie jak płaskie i hybrydowe mogą poprawić widoczność nawet w trudnych warunkach atmosferycznych, co ma duże znaczenie podczas długich tras. Dobrej jakości części wpływają na bezpieczeństwo kierowcy oraz komfort pracy.
OdpowiedzUsuńMyślę, że wiele osób się ze mną zgodzi, że kierowcy ciężarówek traktują swoją ciężarówkę, jak drugi dom. Dbają o czystość, dobre warunki, ponieważ to jednocześnie miejsce ich pracy, jak i odpoczynku. Warto do takich pojazdów dobierać odpowiedniej jakości wycieraczki. Może znajdziecie coś w ofercie Frogum ? Posiadają wiele różnych produktów dedykowanych do różnych samochodów, więc może i dla ciężarowych też się coś znajdzie.
OdpowiedzUsuń