poniedziałek, 12 grudnia 2016

Zarabianie za kierownicą ciężarówki


Transport osób i ładunku to jeden z bardziej dochodowych biznesów, zarówno dla samych przedsiębiorców jak i ich pracowników. W Polsce od samego początku przemian gospodarczych i ustrojowych firmy transportowe stanowiły bardzo ważny element całej układanki gospodarczo-przemysłowej, dlatego firmy tego typu rozwijały się szybko i znajdowały kapitał pod kolejne inwestycje. Niewątpliwie jednak w wielu firmach dochodziło do sporych nadużyć, zwłaszcza w kwestiach kadrowych i naciskania na kierowców, aby przekraczali granice norm pracy i celowo ryzykowali własnym zdrowiem oraz bezpieczeństwem ładunku, dla jak najszybszego i jak najtańszego zrealizowania każdego zlecenia.

Niewątpliwie także przy kolosalnym postępie, jaki w ostatnich latach poczyniły poszczególne firmy transportowe, nie brakowało przypadków, w których zarobki kierowców w tym samym czasie nie zmieniły się prawie w ogóle. To musiało rodzić niechęć wielu kierowców, którzy w trasie gotowi byli spędzać nawet cztery tygodnie z rzędu, by dla samej rodziny poświęcić nie więcej niż tydzień. Wynika to ze specyfiki zawodu, w którym zarabia się tym więcej, im więcej czasu spędzi się w trasie. Wynagrodzenie kierowcy to krajowa minimalna pensja, a dopiero delegacje i inne dodatki, premie czy ekwiwalenty – w zależności od polityki firmy – uzupełniające comiesięczne wynagrodzenie o dodatkowe dwieście lub trzysta procent, czynią ten zawód prawdziwie dochodowym.
Nie brakuje więc młodych ludzi, którzy chętnie robią niezbędne kursy kierowcy międzynarodowego oraz zdają odpowiednie egzaminy uprawniające do transportu ciężarowego, w nadziei na dobre wynagrodzenie już w pierwszych latach dorosłości. Są jednak i tacy kierowcy, którzy na polskich drogach i u polskich pracodawców zdążyli obsłużyć już całe mnóstwo najróżniejszych zleceń. Przeważnie mają za sobą doskonałą i często bezwypadkową historię, uprawnienia do prowadzenia wielu różnych pojazdów i doświadczenie w kierowaniu zarówno ciężarówkami, pojazdami przegubowymi, autobusami czy samochodami z naczepą. Tacy fachowcy zawsze znajdą zatrudnienie – i to w całej Europie, co też chętnie i skrzętnie wykorzystują, wyczuwając w zatrudnieniu w Anglii czy Niemczech życiową możliwość odbicia się finansowego.

Zarabianie za granicami Polski


Średnia pensja kierowcy ciężarówki w Polsce, który spędza za kierownicą trzy czwarte miesiąca, to około pięciu tysięcy złotych na rękę. Nawet przy ciężkiej pracy, jest to pensja pozwalająca na dość satysfakcjonujące utrzymanie normalnej rodziny w dzisiejszych warunkach. Przy zestawieniu z zarobkami niemieckimi, gdzie kierowca dostaje za wykonanie adekwatnej pracy minimum dziesięć euro za godzinę plus dodatki, polskie stawki i diety nie mogą robić wielkiego wrażenia. Samo podstawowe wynagrodzenie w Niemczech na tym stanowisku nie powinno być niższe niż trzy tysiące euro miesięcznie. Świetne zarobki proponują także angielscy pracodawcy, którzy jednak europejskich kierowców zatrudniają z mniejszą śmiałością. Średnie wynagrodzenie w Wielkiej Brytanii to nawet dwanaście funtów za godzinę prowadzenia autobusu lub ciężarówki.

4 komentarze:

  1. Usługi świadczone przez https://transport-gdansk.pl/ przekroczyły moje oczekiwania. Zajęli się transportem moich rzeczy szybko i sprawnie, a ich ceny były bardzo konkurencyjne. Obsługa klienta była wyjątkowa, a cały proces przebiegł bez żadnych problemów. Polecam ich każdemu, kto szuka profesjonalnej i efektywnej firmy transportowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Transport to opłacalny biznes, trzeba jednak wiedzieć jakie obowiązki spoczywają na właścicielach takich firm i jak sobie radzić z ich przestrzeganiem. Na pewno jeśli organizuje się transport za granicę to trzeba pamiętać o ponoszeniu opłat drogowych a w ich uiszczaniu może pomóc firma https://tollway.pl/ . Nie tylko udostępniają narzędzia ale pomagają je również wdrażać w danej firmie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz więcej kierowców ciężarówek zainteresowanych jest optymalizacją swojego sprzętu, aby zdobyć dodatkowe zlecenia i zaoszczędzić na kosztach eksploatacji. Jeśli myślisz o zainwestowaniu w komponenty pojazdu, sprawdź wycieraczki samochodowe. Technologie takie jak płaskie i hybrydowe mogą poprawić widoczność nawet w trudnych warunkach atmosferycznych, co ma duże znaczenie podczas długich tras. Dobrej jakości części wpływają na bezpieczeństwo kierowcy oraz komfort pracy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że wiele osób się ze mną zgodzi, że kierowcy ciężarówek traktują swoją ciężarówkę, jak drugi dom. Dbają o czystość, dobre warunki, ponieważ to jednocześnie miejsce ich pracy, jak i odpoczynku. Warto do takich pojazdów dobierać odpowiedniej jakości wycieraczki. Może znajdziecie coś w ofercie Frogum ? Posiadają wiele różnych produktów dedykowanych do różnych samochodów, więc może i dla ciężarowych też się coś znajdzie.

    OdpowiedzUsuń