środa, 6 kwietnia 2016

Modele ciągników siodłowych MAN



Ciągniki siodłowe należą do pojazdów ciężarowych, które mają ciągnąć naczepy i kontenery, nie zaopatrzonych we własny napęd. Firma MAN proponuje trzy modele ciągników siodłowych:

  1. Ciągnik MAN TGA – posiada szereg zalet, umożliwiających oszczędną eksploatacje i bezpieczeństwo w poruszaniu się po drogach. Należą do nich silnik o mocy 390 KM oraz układ hamulcowy, posiadający ABS i ESP.
Ciągnik siodłowy zapewnia efektywną prace kierowcy. Kabina XLX lub XXL zapewnia komfortowe wykonywanie czynności kierowania pojazdem, a także spokojny wypoczynek dla dwuosobowej obsady. Model MAN TGA nadaje się do obsługiwania każdego rodzaju naczep.
  1. Popularnym i poszukiwanym modelem jest MAN F 2000. Cechuje go nieskomplikowana konstrukcja i wysoka opłacalność ekonomiczna. W razie potrzeby serwisowania ciężarówki, przedsiębiorca ma możliwość zakupu tanich części zamiennych.
MAN F 2000 spełnia wymogi emisji spalin na poziomie Euro 2 i Euro 3. Silnik posiada moc, mieszczącą się w widełkach od 420 KM i pojemności silnika 12 litrów, do 460 KM i pojemności silnika 12,9 litrów. Najwyższy, zanotowany przebieg ciągnika, wynosi około półtora miliona km, w czasie których spalono 36 litrów paliwa na 100 km. Kabina, w jaką wyposażono pojazd - XL, jest najmniejszym modelem z oferowanych przez firmę MAN.
  1. Ciągnik siodłowy MAN TGX to udoskonalona wersja ciągnika MAN TGA. Cechuje go obniżona emisja spalin do atmosfery, zgodnie z wymogami europejskimi Euro 5. Pojemność silnika, 10,5 litra, spalanie na poziomie około 30 litrów na 100 km, czyni z ciężarówki ekonomiczny i oszczędny środek transportu. Przeznaczona jest do przewożenia ładunków do 24 ton.
Kabina ciągnika XLX zapewnia komfortową jazdę i wypoczynek nawet w czasie wykonywania wielodniowych zleceń. Nowoczesna deska rozdzielcza, podświetlane wskaźniki, duża ilość schowków na podręczne rzeczy czy wygodna leżanka to zalety kabiny. Można ją wykorzystać do każdej zastosowanej naczepy, co jest jednym ze źródeł oszczędności. Niska wysokość zewnętrzna umożliwia sprawne ulokowanie nadbudowy. Kabina ma niską powierzchnię czołową, co skutkuje niskim oporem powietrza w czasie jazdy, a co za tym idzie – mniejszym zużyciem paliwa. Zaletą kabiny jest klimatyzowane wnętrze, zapewniające ochłodzenie w czasie wysokich temperatur lub ogrzewanie w porze chłodnej. W czasie postoju optymalną temperaturę zapewnia klimatyzacja postojowa.
Pojazd nie ulega awariom, a serwisowanie, w razie potrzeby, zapewniają punkty serwisowe MAN.
Zalety ciągników siodłowych MAN
Największą zaletą ciągników siodłowych jest ich uniwersalność. Zamiast wielu pojazdów, spełniających specjalne zadania, wystarczy wykorzystać naczepy, które wyróżniają się ekonomicznością. Przy ich pomocy możliwe jest przewożenie większej ilości towarów, czemu sprzyja mały nacisk na osie. Siodło wspomaga wykonywanie skomplikowanych manewrów drogowych, nawet przy niewielkim terenie manewru. Wśród naczep, możliwych do wykorzystania przez ciągniki siodłowe MAN, wyróżnić można niskopodwoziowe, specjalistyczne, wywrotki oraz podkontenerowe.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz